De Rozenhorst

Jan Tooropstraat 1-3-5

3181 HE Rozenburg

Juf Ilse en Juf Diana op studiereis

Juf Ilse en juf Diana waren donderdag en vrijdag niet op school. Zij zijn woensdagmiddag direct uit school met de trein naar Londen vertrokken voor een studiereis Onderwijs ICT en Innovatie. Hieronder leest u kort wat over de reis:

Dag 1:
Gistermiddag zijn we met een enthousiaste groep RVKO’ers en Thomas More collega’s vertrokken naar Londen. De trein had wat vertraging, maar door het “kordate” optreden van de conductrice hebben we onze overstap op Brussel gemakkelijk gehaald. In de tweede trein hebben we verder kennis gemaakt met elkaar door een briljant spel waar alle reizigers die door onze coupé moesten van konden meegenieten 😉 (op een leuke, gezellige en enthousiaste manier).

Eenmaal aangekomen op St. Pancras zijn we even doorgelopen naar perron 9 3/4 van Harry Potter en toen door naar Aldgate met de metro.

Het hotel is ontzettend netjes, haardvuurtje aan op de TV, net opgemaakt bed en alles lekker schoon. Daarnaast ligt het hotel op korte wandelafstand van de Tower en de Tower Bridge. Sommige van ons hebben daarom nog even een wandeling gemaakt om wat foto’s te maken. In de hal van het hotel hebben we met zijn allen gezellig een drankje genuttigd en daarna zijn we richting onze kamer gegaan.
Vandaag kunnen we op ons gemak gaan ontbijten, zeker als je toch een uur te vroeg wakker bent…

Dag 2:
Vanmorgen gestart met een heerlijk ontbijtje in het hotel. Daarna zijn we met de hele groep vertrokken naar Covent Garden naar de Apple winkel aldaar. Van Scott kregen we een waanzinnig toffe uitleg over de app Swift Playground en hebben we zelf AR geprogrammeerd. Met een klein beetje kennis en hulp konden we zelf al aardig wat kunstzinnige AR creëren.

Na een heerlijke high tea (met scones die een beetje zwaar vielen) zijn we gaan wandelen naar het British Museum. We hebben gezien hoe ze AR, tablets, apps en een green screen inzetten om kinderen actief aan de slag te laten gaan met de schatten uit het museum.

In de namiddag hebben we wat highlights in Londen bekeken: o.a. de M&M’s winkel, Lego winkel en Hamleys, maar ook Leicester Square, Picadilly Circus, Carnaby Street, Covent Garden en China Town.

Dag 3:
Na wederom een super ontbijtje met Engelse scones en chocolade croissantjes, zijn we vandaag op de BETT geweest. Dit jaar waren er 2 grote zalen met alles op onderwijs en ICT gebied. Beveiligingssystemen, software programma’s, robotica, VR, digitale schoolborden, tablets, oplaadkasten/koffers, active floors, Lego en nog veel meer. Er is te veel om in 1 dag goed te kunnen bekijken. Gelukkig hebben we meer dan genoeg inspiratie opgedaan voor het SkillsLab.

Rond half 3 zijn we weer richting St. Pancras vertrokken om in de Eurostar te stappen richting Rotterdam CS. In Brussel had de trein een kleine error… of er een ICT’er aan boord is… Om 21:30 uur stonden we weer op Rotterdam CS en was de studiereis ten einde.